Okul: Sınıf:
Öğretmenin Adı: Ders:
NO
|
MADDELER
|
EVET
|
HAYIR
|
1.
|
Trafik alanlar boş bırakılmış mı?
|
|
|
2.
|
Öğretmen tüm öğrencileri rahatlıkla
görebiliyor mu?
|
|
|
3.
|
Sınıfın aydınlatması yeterli mi?
|
|
|
4.
|
Oturma düzeni herkesin dersi
dinleyeceği şekilde mi?
|
|
|
5.
|
Materyal kullanımı varsa dersten önce
hazırlanmış mı?
|
|
|
6.
|
Materyalleri öğrencilerin
kullanmasına izin veriliyor mu?
|
|
|
7.
|
Öğretmen sınıf kurallarını belirlemiş
mi?
|
|
|
8.
|
Sınıf kurallarını görülebilir bir
yere asmış mı?
|
|
|
9.
|
Sınıf kurallarına uyan öğrencileri
fark edip ödüllendiriyor mu?
|
|
|
10.
|
Sınıf kurallarına uymayan öğrencilere
yaptırım uyguluyor mu?
|
|
|
11.
|
Yaptırımlar tutarlı mı?
|
|
|
12.
|
Sınıfta dolaşarak öğrencileri kontrol
ediyor mu?
|
|
|
13.
|
Sınıf içindeki olayları hemen fark
ediyor mu?
|
|
|
14.
|
Bütün öğrenciler tahtayı ve öğretmeni
görebiliyor mu?
|
|
|
15.
|
Derse başlamadan önce öğrencilerin
dikkatini çekiyor mu?
|
|
|
16.
|
Öğrencileri sürekli izliyor mu?
|
|
|
17.
|
Yönerge verirken bütün öğrencilerin
dinlemesini sağlıyor mu?
|
|
|
18.
|
Yönergeler açık ve anlaşılır mı?
|
|
|
19.
|
Yönergelerin herkes tarafından
anlaşılıp anlaşılmadığı kontrol ediliyor mu?
|
|
|
20.
|
Dersin konusunu günlük yaşamla
ilişkilendiriyor mu?
|
|
|
21.
|
Konu ile ilgili sorular soruyor mu?
|
|
|
22.
|
Materyal kullanıyor mu?
|
|
|
23.
|
Öğrencilere soru sorunca cevap
vermesini bekliyor mu?
|
|
|
24.
|
Geçiş yapmadan önce öğrencilere süre
veriliyor mu?
|
|
|
25.
|
Verilen süre dolunca önceki
çalışmaların kaldırılmasını istiyor mu?
|
|
|
26.
|
Dersle ilgili ödev veriliyor mu?
|
|
|
27.
|
Verilen ödevler konunun tamamını
kapsıyor mu?
|
|
|
28.
|
Sınıfta yapılan ödevleri kontrol
ediyor mu?
|
|
|
29.
|
Sınıfta yapılan ödevlerle ilgili
öğrencilere dönüt veriyor mu?
|
|
|
30.
|
Öğrencileri ödev ile ilgili
bilgilendiriyor mu? (Nasıl yapılacağı, ne zaman sunulacağı, nasıl
değerlendirileceği)
|
|
|
31.
|
Öğretmen, öğrencilerin bireysel
özelliklerine duyarlı mı?
|
|
|
32.
|
Özel gereksinimli öğrencilere zaman
ayırıyor mu?
|
|
|
33.
|
Özel gereksinimli öğrencinin
arkadaşlarından yardım almasını sağlıyor mu?
|
|
|
34.
|
Özel gereksinimli öğrencinin
zorlandığı becerilerde model oluyor mu?
|
|
|
35.
|
Dersi bitirirken konuyu özetliyor mu?
|
|
|
36.
|
Dersin anlaşılıp, anlaşılmadığı
sorularla kontrol ediliyor mu?
|
|
|
37.
|
Problem davranışa hemen tepki veriyor
mu?
|
|
|
38.
|
Dersi bölmeyen, kısa süreli problem
davranışları görmezden geliyor mu?
|
|
|
39.
|
Göz teması kuruyor mu?
|
|
|
40.
|
Dışarıdan gürültü geliyor mu,
geliyorsa önlenmiş mi?
|
|
|
41.
|
Ödül (pekiştireç) kullanılıyor mu?
|
|
|
42.
|
Konuya girmeden önce öğrencilerin ön
bilgilerini kontrol ediyor mu?
|
|
|
43.
|
Konuyla ilgili yeterli sayıda örnek
sunuyor mu?
|
|
|
44.
|
Karmaşık konuların ana başlıklarını
tahtaya yazıyor mu?
|
|
|
45.
|
Geçiş sırasında özel gereksinimli
öğrenciye yardım ediliyor mu?
|
|
|
46.
|
Geçiş sırasında tüm öğrencileri
izliyor mu?
|
|
|
47.
|
Bazı problem davranışlara dersin
akışını bozmadan müdahale ediyor mu?
|
|
|
48.
|
Özel gereksinimli öğrenci için sınıf
ortamında, ders sunumunda uyarlama yapılmış mı?
|
|
|
49.
|
Sosyal beceri öğretimi yapıyor mu?
|
|
|
Toplam:
|
|
|
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder