12 Ağustos 2017 Cumartesi

Sınıf Yönetimi - Kontrol Listesi


Okul:                                                                                                                  Sınıf:
Öğretmenin Adı:                                                                                              Ders:


NO

MADDELER
EVET
HAYIR
1.
Trafik alanlar boş bırakılmış mı?



2.
Öğretmen tüm öğrencileri rahatlıkla görebiliyor mu?



3.
Sınıfın aydınlatması yeterli mi?



4.
Oturma düzeni herkesin dersi dinleyeceği şekilde mi?



5.
Materyal kullanımı varsa dersten önce hazırlanmış mı?



6.
Materyalleri öğrencilerin kullanmasına izin veriliyor mu?



7.
Öğretmen sınıf kurallarını belirlemiş mi?



8.
Sınıf kurallarını görülebilir bir yere asmış mı?



9.
Sınıf kurallarına uyan öğrencileri fark edip ödüllendiriyor mu?



10.
Sınıf kurallarına uymayan öğrencilere yaptırım uyguluyor mu?



11.
Yaptırımlar tutarlı mı?



12.
Sınıfta dolaşarak öğrencileri kontrol ediyor mu?



13.
Sınıf içindeki olayları hemen fark ediyor mu?



14.
Bütün öğrenciler tahtayı ve öğretmeni görebiliyor mu?



15.
Derse başlamadan önce öğrencilerin dikkatini çekiyor mu?



16.
Öğrencileri sürekli izliyor mu?



17.
Yönerge verirken bütün öğrencilerin dinlemesini sağlıyor mu?



18.
Yönergeler açık ve anlaşılır mı?



19.
Yönergelerin herkes tarafından anlaşılıp anlaşılmadığı kontrol ediliyor mu?


20.
Dersin konusunu günlük yaşamla ilişkilendiriyor mu?



21.
Konu ile ilgili sorular soruyor mu?



22.
Materyal kullanıyor mu?



23.
Öğrencilere soru sorunca cevap vermesini bekliyor mu?



24.
Geçiş yapmadan önce öğrencilere süre veriliyor mu?


25.
Verilen süre dolunca önceki çalışmaların kaldırılmasını istiyor mu?



26.
Dersle ilgili ödev veriliyor mu?

      

27.
Verilen ödevler konunun tamamını kapsıyor mu?



28.
Sınıfta yapılan ödevleri kontrol ediyor mu?



29.
Sınıfta yapılan ödevlerle ilgili öğrencilere dönüt veriyor mu?



30.
Öğrencileri ödev ile ilgili bilgilendiriyor mu? (Nasıl yapılacağı, ne zaman sunulacağı, nasıl değerlendirileceği)


    31.
Öğretmen, öğrencilerin bireysel özelliklerine duyarlı mı?



32.
Özel gereksinimli öğrencilere zaman ayırıyor mu?



33.
Özel gereksinimli öğrencinin arkadaşlarından yardım almasını sağlıyor mu?


34.
Özel gereksinimli öğrencinin zorlandığı becerilerde model oluyor mu?



35.
Dersi bitirirken konuyu özetliyor mu?



36.
Dersin anlaşılıp, anlaşılmadığı sorularla kontrol ediliyor mu?



37.
Problem davranışa hemen tepki veriyor mu?



38.
Dersi bölmeyen, kısa süreli problem davranışları görmezden geliyor mu?



39.
Göz teması kuruyor mu?



40.
Dışarıdan gürültü geliyor mu, geliyorsa önlenmiş mi?




41.
Ödül (pekiştireç) kullanılıyor mu?



42.
Konuya girmeden önce öğrencilerin ön bilgilerini kontrol ediyor mu?



43.
Konuyla ilgili yeterli sayıda örnek sunuyor mu?



44.
Karmaşık konuların ana başlıklarını tahtaya yazıyor mu?



45.
Geçiş sırasında özel gereksinimli öğrenciye yardım ediliyor mu?



46.
Geçiş sırasında tüm öğrencileri izliyor mu?



47.
Bazı problem davranışlara dersin akışını bozmadan müdahale ediyor mu?


48.
Özel gereksinimli öğrenci için sınıf ortamında, ders sunumunda uyarlama yapılmış mı?


49.
Sosyal beceri öğretimi yapıyor mu?



Toplam:





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Özel Eğitim - Kelime Yöntemi İle Okuma Yazma

DERS: TÜRKÇE KONU: KELİME YÖNTEMİ İLE OKUMA YAZMA SÜRE: ORTAM: Sınıf UDA: Öğrenci kurallarına uygun okur ve yazar. ÖĞRETİMSEL A...