DERS: TÜRKÇE
ORTAM: Sınıf
UDA: Öğrenci kurallarına uygun okur ve yazar.
ÖĞRETİMSEL AMAÇLAR:
Öğrenci %100 doğrulukta söylemesi istenen kelimeleri
söyler.
Öğrenci %100 doğrulukta yazması istenen kelimeleri
yazar.
Öğrenci %100 doğrulukta okuması istenen kelimeleri
okur.
Öğrenci %100 doğrulukta söylemesi istenen heceyi
söyler.
Öğrenci %100 doğrulukta yazması istenen heceyi yazar.
Öğrenci %100 doğrulukta okuması istenen heceyi okur.
Öğrenci %100 doğrulukta söylemesi istenen sesi
söyler.
Öğrenci %100 doğrulukta yazması istenen sesi yazar.
Öğrenci %100 doğrulukta okuması istenen sesi okur.
Öğrenci
söylemesi istendiğinde %100 doğrulukta oluşturulan heceyi söyler.
Öğrenci
yazması istendiğinde %100 doğrulukta oluşturulan heceyi yazar.
Öğrenci
okuması istendiğinde %100 doğrulukta oluşturulan heceyi okur.
Öğrenci
söylemesi istendiğinde %100 doğrulukta oluşturulan kelimeyi söyler.
Öğrenci
yazması istendiğinde %100 doğrulukta oluşturulan kelimeyi yazar.
Öğrenci
okuması istendiğinde %100 doğrulukta oluşturulan kelimeyi okur.
Öğrenci
söylemesi istendiğinde %100 doğrulukta oluşturulan cümleyi söyler.
Öğrenci
yazması istendiğinde %100 doğrulukta oluşturulan cümleyi yazar.
Öğrenci
okuması istendiğinde %100 doğrulukta oluşturulan cümleyi okur.
ÖNKOŞUL BECERİLER:
1. Dikkatini 10 dakika süreyle etkinliğe odaklayabilir.
2. Yönergeleri uygun şekilde anlar ve yerine getirir.
3. Dik ve eğik çizgi çizer.
4. Eşleme becerilerine sahiptir.
5. Önüne konan kelimeyi bakarak yazar. (Ama ne yazdığını
okuyamaz.)
6. Renkleri sayar.
7. El-göz koordinasyonuna sahiptir.
ÖĞRETİM ARAÇ-GERECİ:
·
Kelime, hece,
harf, cümle fişleri
·
Döner küp
·
Balon
·
Yap-boz
·
Tombala
·
Ağaç
DEĞERLENDİRMEDE KULLANILACAK ARAÇ-GEREÇ:
·
Kelime, hece,
harf, cümle fişleri
KULLANILACAK PEKİŞTİREÇLER:
·
Sosyal
pekiştireçler( top oynama,atkı,aferin,bravo..)
·
Birincil pekiştireç
(çikolata)
PEKİŞTİRME TARİFESİ:
·
Sürekli
pekiştirme (Öğrenci her doğru cevabında sözel olarak pekiştirilecektir.)
ÖĞRETİM YÖNTEMİ: Eş zamanlı ipucuyla öğretim
ÖĞRETİM SÜRECİ:
Hedef
uyaran: Oku, yaz, söyle, göster
Kontrol
edici ipucu:
Kelime çözümleme (masa,yaka)
Hece çözümleme (ma, sa ve ya, ka)
Harf çözümleme (m,y,k,s,a)
Hece birleştirme (ak,ay,)
Kelime
birleştirme (ayak, kaya)
Cümle birleştirme ( Kaya masaya otur, Oya
yama yap)
Öğrenci
tepkilerine nasıl karşılık verileceği: (pekiştirme veya düzeltme)
1. Öğrenci
tepki vermezse; öğrencinin dikkati
çekilecek ve yönerge tekrar verilecek
2. İpucundan
sonra yanlış tepki verdiğinde; düzelt
3. İpucundan
sonra doğru tepki verdiğinde;
pekiştir
Denemeler arası süre: 5 saniye (Öğrencinin durumuna ve materyal hazırlamaya göre
bu süre değişebilir.)
Yanıt aralığı: 4-5 saniye
Planda öğretim sürecinin içeriği: Dersin başında öğrenciyle kısa bir sohbet edilir ve
derse geçilir.
İlk aşama olarak öğrencinin bildiği kelimelerin
resimlerle eşleştirilerek ezberletilmesi sağlanır. Sonra masa görüntüsünden ve
masa yazılışından oluşan yap-boz çocukla oynanır. Ardından masa kelimesi metin
içinde buldurulur. Sonra deftere yazdırılır. İçinde masa kelimesi olan ve
olmayan kelime fişleri tombala torbasından çekilir masa yazanlar masaya bırakılır
masa olmayanlar çöpe atılır. Bu şekilde kelimeler ezberletilir. Kelimeler
ezberletilirken her yazdığı okutulur.
İkinci aşamada ilk olarak masa ve yaka kelimelerini
öğrenciye okutturulup yazdırılır değerlendirme bu şekilde yapılır. Öğrenciye ezberletilen
kelimeler sorulur. “Şimdi biz bu kelimeleri hecelerine ayıracağız” diyerek
kelimeler döner küpten hecelerine ayrılır heceler okutulur ve yazdırılır.
Üçüncü aşamada ilk olarak öğrenciye öğretilen heceler
hece fişlerinden sorulur okutturulur, bu şekilde değerlendirme yapılır. Sonra
hecelerin hatırlatılmasıyla başlanır. “Burada ne yazıyor” diye sorulur.
Öğrencinin heceyi söylemesi beklenir. Sonra heceler seslere bölünür. Bölünen
hecede hangi seslerin olduğu söylenir . Ve “ Şimdi sen söyle burada ne yazıyor?
Öğrencinin 4-5 saniye içinde tepki vermesi beklenir. Daha sonra öğrencinin
önüne bir karton konulur ve öğrenilen sesler kartonda buldurulur. Daha sonra karton
üzerinde öğrenciye yazdırılır ve okutturulur. Ardından ses kılavuz çizgiler
üzerinden tahtaya yazılır ve okunur. Daha sonra öğrenciye yazdırılır ve
okutulur. Devamında ses deftere yazdırılır ve okutulur..
Dördüncü aşamada ilk olarak öğrenciye öğrenciye
öğrendiği heceler okutturulur bu şekilde değerlendirme yapılır. Hece
öğretiminde önce önceden konumlandırılmış olan ağaç öğrenciye tanıtılır daha
sonra tek tek meyve parçalarını toplaması istenir meyve parçaları birleştirilir
ortaya çıkan heceler öğrenciye okutulur ve defterine yazdırılır.
Beşinci aşamada ilk olarak öğrenciye daha önce
öğrendiği heceler sorulur bu şekilde değerlendirme yapılır. Yeni öğretilen
hecelerden yeni kelimeler döner küpten öğretimi yapılır ve okutulur. Öğretmen
öğretimi yapılan kelimeleri tahtaya yazar öğrenciden defterine yazması istenir.
Son aşamada il olarak öğrencinin öğrenmiş olduğu yeni
kelimeler öğrenciye sorulur bu şekilde değerlendirme yapılır.Daha sonra
öğrenciden önceden hazırlanmış olan balonları şişirmesi istenir balonlar duvara
asılır ortaya çıkan cümle öğrenciye okutturulur, öğretmen tahtaya cümleyi yazar
ve öğrenciden defterine yazmasını ister.
Veri kayıt yöntemi (öğretim sürecinde):
Bildirim
|
Ölçüt
|
Yönerge
|
Sonuç
|
Öğrenci
kendisinden istendiğinde “masa,yaka,yasa,kaya,yama,ayak,kasa” kelimesini
okur, yazar ve söyler.
|
%100
|
Önündeki
kağıda bak ne yazığını
-söyle
-oku
-yaz
|
|
Öğrenci
kendisinden istendiğinde “ma,ya,ka,sa,ak,ay,” hecesini okur, yazar ve söyler.
|
%100
|
Önündeki
kağıda bak ne yazığını
-söyle
-oku
-yaz
|
|
Öğrenci
kendisinden istendiğinde “m,a,s,y,k” harflerini okur, yazar ve söyler.
|
%100
|
Önündeki
kağıda bak ne yazığını
-söyle
-oku
-yaz
|
|
Öğrenci
kendisinden istendiğinde “Oya yama yap. Ve Kaya masaya otur.” cümlelerini
okur, yazar ve söyler.
|
%100
|
Önündeki
kağıda bak ne yazığını
-söyle
-oku
-yaz
|
Etkinlik
https://www.youtube.com/watch?v=3MEsg1BVB3E
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder