PİAGET’E GÖRE BİLİŞSEL GELİŞİM DÖNEMLERİ
Piaget’e
göre;"Resim yapmak çocuk için simgesel bir oyundur. Çocuğun bu oyunda
ortaya kovduğu şey onun duygusal-algısal ve
düşünsel-ussal yaşamıyla ilgili imgeleridir.” Sanat eğitimi çocukların
özgüvenini kazanmada katkıda bulunan ve yaratıcılığını geliştiren bir
eğitimdir. Çocuk gelişiminde görsel sanatlar-resim eğitimi, eğitimin en az
diğer süreçleri kadar önemlidir. Resim tasarım uygulama sürecinde çocuk birey
kısa zaman içerisinde ‘göz ile düşünme’ yetisi kazanır. Soyut düşünmeye giden
yolu açar. Bu yolla öğrenmesi güçlenir. Çocuk resimlerinde ruh bilimsel ve
gelişimsel yaklaşımların temelinde, çocuğun çok yönlü gelişimi yatar.
-Duygusal Motor ( 0-2 yaş )
-İşlem Öncesi Dönem (2-7 yaş )
-Somut
İşlemler Dönemi (7-11 yaş )
-Soyut
İşlemler Dönemi (11- + yaş )
DUYGUSAL MOTOR DÖNEMİ (0-2 YAŞ)
-Kendisini dış dünyadan ayırt etme.
-Refleksif
davranışlardan amaçlı davranışlara geçme.
-Nesne
sürekliliği kazanma.
-İlk
deneme-yanılma öğrenmeleri.
-Döngüsel
tepki.
-Devresel
tepki.
-Ertelenmiş
taklit.
-Taklit
ve oyunlar yapar.
-Alışkanlık
kazanma.
İŞLEM
ÖNCESİ DÖNEM (2-7 YAŞ)
-Dil
hızla gelişir.
-Sembolik
oyun ve düşünme.
-Ben
merkezcilik.
-Odaklama(merkezleme).
-Animizm.
-Tek
yönlü sınıflandırma yapma.
-Özelden
özele akıl yürütme.
-Korunumu
kazanamama.
SOMUT
İŞLEMLER DÖNEMİ (7-11 YAŞ)
-Somut yollarla problem çözme.
-Mantıksal düşünme.
-Korunum kazanma.
-Tersine çevirebilme.
-Üst düzeyde sınıflama(Gruplama) .
-Üst düzeyde sıralama yapma.
SOYUT
İŞLEMLER DÖNEMİ (11- + YAŞ)
-Soyut
düşünme.
-Ergenlik
ben merkezciliği(ergen egosantrizm).
-Göreceli
düşünebilme.
-İdeal,fikir,değer
sahibi olma.
-Akıl
yürütme.
-Kavramların
anlaşılması kolaylaşmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder