12 Ağustos 2017 Cumartesi

Aile Eğitimi ve Rehberliği - Örnek Grup Toplantısı

AİLE İLE İŞBİRLİĞİ 

GRUP TOPLANTISI
Grup görüşmesi, eğitim programlarında kullanılan etkili yöntemlerden biridir. Çünkü ailelerin kendilerine benzer ailelerle bir araya gelmesi daha olumlu bir ortam oluşturacaktır. Ancak bu görüşme çok iyi planlanmalı ve demokratik olmalıdır. Öğretmenin grup toplantısı yapmadan önce yaptıkları şu şekildedir: Öğretmen sınıfında bulunun 4 öğrencinin aileleri ile iletişim kurar. Onlara; toplantının başlangıç ve bitiş saatini,  toplantı yerini, zamanını ve konusunu anlatan bir yazı gönderir. Toplantının konuları ise; ‘Aile Katılımını Nedir?’ ,‘Neden gerekli?’ , ‘Nasıl yapılır?’ ve ‘Ailelerin görüşlerini alma’ şeklinde düzenlenmiştir. Ailelerin okula ulaşımı, bilgilendirme yazılarının tüm ailelere ulaşıp ulaşmadığı ya da  toplantı saatinde uygun olup olmadıkları gibi faktörler göz önünde bulundurulur. Ailelerle öğretmen toplantı yaparken, öğrenciler ise önceden planlanmış etkinlikleri yapıyor olacaklardır. Toplantı için bütün koşullar sağlandığında ise öğretmen toplantıya başlar.
Veliler: Ahmet KÖMÜR, Ertuğrul ÖZDEMİR, Esra DEMİR, Emine KUŞ
Öğrenciler: Hasan KÖMÜR, Zeynep ÖZDEMİR, Hakan DEMİR, Berfu KUŞ
Öğretmen: Hoş geldiniz, nasılsınız? (Güler yüzlü ve samimi bir şekilde.)
Ahmet Bey: İyiyiz, Kağan Bey siz nasılsınız?
Öğretmen:  Ben de iyiyim. Teşekkür ederim.  (Diğer velilerle de bir giriş konuşması yaptıktan sonra devam eder.) Bugün sizlere aile ile işbirliği yapmanın çocuklarınıza yönelik yararlarından bahsetmek istiyorum. Grup toplantısı planlamamdaki amaç; sizleri bu konuda bilgilendirmek ve sizlerin görüşlerini almaktır. Toplantımız, 1 saat sürecek ve öncelikli olarak aile ile işbirliğinin önemi üzerinde durulacak, sonrasında bu konuda neler yapabileceğimizi planlayıp ortak kararlar alarak toplantıyı bitireceğiz.
Esra Hanım: Toplantılarda genelde öğrencilerden şikayetler alıyorduk ama bu toplantı daha farklı olacak sanırım. Sizi dinliyorum Kağan Bey.
Ahmet Bey: Bizlerin size ne gibi bir yardımı olabilir ki?
Öğretmen: Öncelikle  ‘Aile Katılımı Nedir?’ sorusunun cevabını vereyim. Aile katılımı; anne-babaların çocuklarının gelişimlerine ve eğitimlerine katkıda bulunmaları için organize edilmiş etkinliklerdir. Okulda verilen eğitimin evde, evde verilen eğitimin okulda desteklenmesi, bir devamlılığın söz konusu olması ve bu sayede hem okulda hem de evde çocuğun istenilen becerileri kazanmasını amaçlıyoruz. Sizler günlük yaşamlarınızda çocuğunuz ile ilgili birçok sorun yaşamaktasınız. Eğer olumlu bir okul-aile işbirliği yapabilirsek bu sorunlarda ki düşüşü fark edeceksiniz.

Esra Hanım: Peki ama Kağan Bey biz ne yapacağımızı bilmiyoruz.
Ertuğrul Bey: Yararlı olacaksa yapmaya her zaman hazırız, ama Esra Hanım’a ben de katılıyorum.
Esra Hanım: Hocam ben de tam olarak anlayamadım. Bilmiyorum faydalı olacak mı ama benim çocuk zor öğreniyor.

Öğretmen:  Haklısınız.  Sizlere  aile katılımının neden önemli olduğunu anlatmak istiyorum. Sayın velilerim ben burada hepinizin çocuğu ile belli ve kısıtlı saatlerde ders işliyorum. Ancak çocuğunuz geri kalan zaman diliminde sizlerle birlikte. Eğer benim işleğim konu evde sizle tarafından desteklenirse çocuklarımızın öğrenme hızları da artacaktır. Biliyorsunuz ki çocuklarımızın bazı sınırlılıkları var bunu niçin onları en güzel birlikle olarak destekleyebiliriz. Çocuklarımızın en etkili öğretmenleri sizlersiniz ve onların en etkili öğreneceği ortam da yaşadıkları evleridir. Bu yüzden ki hepimize eşit sorumluluklar düşüyor.

Emine Hanım: Hocam şimdi sizin işlediğiniz konuyu çocuğuma mı soracağım?

Ahmet Bey: Hocam anlıyorum ama nasıl çalışacağız?

Ertuğrul Bey: Hocam mesela siz mevsimleri çalışıyorsunuz biz de evde mi çalışacağız?

Öğretmen: Evet Emine Hanım, çocuklarınız sizlerle birlikte olduğu zamanlarda okulda üzerinde durulan konular üzerinde çalışacaksınız. Ahmet Bey sizin sorunuzun cevabına gelecek olursak, öğrencilerimin defterine her zaman işlenen konuyu yazacağım. İstediğiniz zaman ise bana ulaşabilirsiniz. Ailenin okul sürecine katılımı önemli, çocuklarınız için yararlı olacak, benim çalıştığım konuyu evde çalışacaksınız. Fakat bunu ‘Nasıl yapacaksınız?’. Doğal ortamda o gün işlenen konu renkler ise, çocuğunuz oyun oynarken oyuncaklarını renk çalışmaya da vaktiniz yoksa evdeki rutinlerde renkleri söyleme şeklinde çalışabilirsiniz. Özellikle anneler ev işlerini yaparken bir yandan da onunla çalışabilirsiniz. Siz çamaşır asarken o mandalları sayabilir ya da renklerine göre mandalları sınıflayabilir. Yemek yeme zamanında çocuğunuza kaşığı vermezsiniz, ondan bu eksikliği fark etmesini beklersiniz. Onun kaşığı sizden istemesini sağlayabilirsiniz. Ya da çorba için çatal koyabilirsiniz. Ancak gerekli durumlarda ona yardım da edebilirsiniz. Örneğin kaşığın yokluğunu fark etmedi ise sorular sorarak fark etmesini sağlayabilirsiniz. Ben çocuğunuzla göz teması kurma çalışması yaptıysan sizde evde bu konu ile ilgili bir oyun oynatabilirsiniz. Öz bakım becerisi olarak diş fırçalama çalışıyorsak siz de doğal ortamda dişlerini fırçalarken yapması gereken basamakları söyleyerek ya da model olabilirsiniz. Önemli bir nokta daha var çocuğunuzla konuşurken onun göz hizasında konuşmaya ve göz kontağı kurmaya da dikkat etmeniz çok daha etkili olacaktır. Çocuklarınızla çalışırken onlara küçük ödüllendirmeler yapmalıyız. Size demiyorum ki isteği oyuncağı alın vs. çocuklarınızı yiyecek ödülleri, oyunlar, etkinliklerle ödüllendirebilirsiniz. Bu sayede onlar da sizlerle çalışmak isteyecek ve öğretimimizin kalitesi artacaktır.

Emine Hanım: Hocam bizim kız cipsi çok sever. Bende etkinlik yaptırmak için cips alırım birazını yaptıktan sonra cipsi bitirir. Sonra kalanını da yapmaz. Bilemedim şimdi.

Öğretmen: Emine Hanım çok güzel bir konuya değindiniz. Sizlere bunu da anlatacaktım. Çocuklarımızı yiyecekler ile ödüllendirirken azar azar vermeliyiz. Çünkü çocuğumuz yiyeceğe doyduğundu ödülümüz etkililiğini kaybedecek bu da çocuklarımızla çalışmalarımızın yarım kalmasına neden olacaktır. Bu yüzden uygun miktarda yiyecek vermeyi unutmuyoruz. Bu anlattıklarımla ilgili sorusu olan var mı? Önerisi olan var mı?

Ahmet Bey: Kağan Bey aslında bunlar yapılabilir. Fakat planlamamız gereken bir durum.

Öğretmen: Kesinlikle Ahmet Bey.

Esra Hanım: Peki. Ben de bu hafta Hakan ile neler çalışabilirim?

Öğretmen: Hakan ile eşleme çalışıyorum. Siz de bu çalışmayı evdeki aynı olan nesnelerle çalışabilirsiniz. Mesela aynı mandalları göstermesi gibi.

Emine  Hanım:Berfu için evcilik oynarken ne yapabilirim?

Öğretmen:  Çocuğunuzun ilgileri, sevdiği nesneler ve etkinlikler üzerinden ilerlemek daha çok ilerleme kaydetmenizi sağlar. Berfu evcilik oynarken ona oyuncaklar sayesinde eşyaların işlevleri hakkında bilgi verebilirsiniz.

Öğretmen: Sizlerde evde yaptığınız etkinlikleri de bana söylerseniz. Bende öğretimimi ona göre şekillendirerek çocuklarınıza daha faydalı olabilirim. Aynı zaman da ödüllendirmeye kullanacağım nesne ve etkinleri de sizlerden öğrendiğim zaman daha gerçekçi olacak ve çocuğunuzun motivasyonunu yüksek tutabileceğim.

Ahmet Bey:  En kısa zaman da gerekli olan aşamaları yapmaya başlayalım. Ben size  Hasan ile ilgili bilgileri toplantı bitince anlatacağım.

Esra Hanım: Çok teşekkür ederiz.

Öğretmen: Sayın velilerim bir takım olarak çalıştığımız sürece çocuklarımız için çok hızlı ilerlemeler kaydedeceğiz. Tabi ki sizin yardımlarınızla… İlginiz için hepinize ben de teşekkür ediyorum. Bir daha ki toplantıyı hep birlikte kararlaştırıp başka bir mekanda yapalım. Özel soruları olan varsa onlarla ayrı ilgileneceğim.

(Öğretmen ailelerin özel olarak sormak istedikleri, çocuklarıyla ilgili soruları dinler. Onlara çözüm yolları bulmaya çalışır. Sıkıntılarını dinler, onları anladığını, sorunlarına çözüm üretmeye çalışacağını söyler. Aile ile işbirliği vurgusunu yaparak toplantıyı sonlandırır.)

Kişi isimleri hayalidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Özel Eğitim - Kelime Yöntemi İle Okuma Yazma

DERS: TÜRKÇE KONU: KELİME YÖNTEMİ İLE OKUMA YAZMA SÜRE: ORTAM: Sınıf UDA: Öğrenci kurallarına uygun okur ve yazar. ÖĞRETİMSEL A...