HAYAT BİLGİSİ
SÜRE:
40 Dakika
ÜNİTE
ADI:
Evimiz ve Ailemiz
KONU
ADI:
Misafirlik Kuralları
Yöntem:
Doğrudan Öğretim Yöntemi
Öğretim
Materyalleri:
-12×7cm. Ön tarafında misafirlere “ Hoş geldin,
Merhaba” demeyi gösteren resimden oluşan nesne kartı.
-12×7cm. Ön tarafında misafirlere yardım edilmesini
gösteren resimden oluşan nesne kartı.
-12×7cm. Ön tarafında misafirlikte ikramda
bulunulduğunda teşekkür etmesi gerektiğini gösteren resimden oluşan nesne kartı.
-12x7cm. Ön tarafında misafirlikte sohbet edilmesi
gerektiğini gösteren resimden oluşan nesne kartı.
-12x7cm. Ön
tarafında misafirlikten ayrılırken vedalaşılmasını gösteren resimden oluşan
nesne kartı.
-12x7cm. Ön
tarafında misafirlikte vazoyu düşüren insanı simgeleyen resimden oluşan nesne
kartı.
-12x7cm. Ön
tarafında misafirlikte çekmeceleri karıştıran insan resmi bulunan nesne kartı.
-12x7cm. Ön
tarafında misafirlikte yere içecek veya yemek döken insan resmi bulunan nesne
kartı.
-12x7cm. Ön
tarafında misafirliğe gidilen evin eşyalarını karıştırmayı simgeleyen resimden
oluşan nesne kartı.
-12x7cm. Ön
tarafında misafirlikte kibrit, ateş vb. tehlikeli materyallerle oynamayı
simgeleyen resimden oluşan nesne kartı.
Pekiştireçler:
Sosyal pekiştireçler (aferin, bravo, çok iyi yaptın vb.) kullanılacaktır.
Pekiştirme
Tarifesi: Sürekli pekiştirme tarifesi kullanılacaktır.
KONU ANALİZİ
Misafir
Tanımı:
Herhangi bir
yerde veya bir kimseye ait bir yerde kısa süreli olarak ikamet eden kimselere
misafir denir. Örneğin akşam evinize birkaç saatliğine birileri oturmaya
gelmişse evinize gelen bu insanlar misafirdir. Yada başka bir şehirden birkaç
günlüğüne sizin bulunduğunuz şehre gelen insanlar yine misafir olarak kabul
edilirler.
Misafir
geldiğinde uymamamız gereken kurallar:
1. Gelen
misafirlerin "hoş geldiniz, merhaba vb." sözlerle karşılar.
2. Misafirlere
ikramda bulunurken yardım eder.
3. Misafirlerin
giderken "güle güle, yine bekleriz vb." sözlerle uğurlanması.
4. Misafirlikte
sohbet edilmesi.
Misafirlikte uymamız gereken kurallar:
1. Misafirlikten
ayrılırken vedalaşır.
2. Misafirliğe
gidildiğinde orada bulunan kişilerle selâmlaşır.
3. İzinsiz
başka odalara girmemek.
4. Evin
eşyalarını karıştırmamak.
Misafirlik Kurallarının İşlevleri:
·
Gelen misafirlerimizi güzel karşılamamızı
sağlar.
·
Misafirliğin hoşgörü çerçevesinde devam etmesini
sağlar.
·
Misafirlerimizi korkutacak veya onların hoş
karşılamayacağı durumları ortadan kaldırır.
1)
UZUN
DÖNEMLİ AMAÇ: Misafirlik kurallarını nesne kartları
üzerinden gösterir.
KISA
DÖNEMLİ AMAÇLAR:
1-) Öğrenci kendisinden resimli nesne kartları
arasından misafirlik kuralı olanı gösterilmesi istendiğinde 2 tane nesne kartı
arasından misafirlik kuralı olanı 2/3 oranında doğru olarak gösterir.
2-) Öğrenci kendisinden resimli nesne kartları
arasından misafirlik kuralı olanı gösterilmesi istendiğinde 3 tane nesne kartı
arasından misafirlik kuralı olanı 2/3 oranında
doğru olarak gösterir.
3-) Öğrenci kendisinden resimli nesne kartları
arasından misafirlik kuralı olanı gösterilmesi istendiğinde 4 tane nesne kartı
arasından misafirlik kuralı olanı 2/3 oranında doğru olarak gösterir.
2)
UZUN
DÖNEMLİ AMAÇ: Nesne kartları arasından hangisinin
misafirlik kuralı olduğunu söyler.
KISA
DÖNEMLİ AMAÇLAR:
1-) Öğrenciye gösterilen 2 tane nesne kartı
arasından misafirlik kuralı olanı 2/3 oranında doğru olarak söyler.
2-) Öğrenciye gösterilen 3 tane nesne kartı arasından
misafirlik kuralı olanı 2/3 oranında doğru olarak söyler.
3-) Öğrenciye gösterilen 4 tane nesne kartı
arasından misafirlik kuralı olanı 2/3 oranında doğru olarak söyler.
3)
UZUN
DÖNEMLİ AMAÇ: Öğrenciye
gösterilen nesne kartları üzerindeki misafirlik kurallarının ne olduğunu
söyler.
KISA DÖNEMLİ AMAÇLAR:
1-) Öğrenciye gösterilen nesne kartları üzerindeki misafirlik
kuralının ne olduğunu 4/5 oranında doğru olarak söyler.
SINIF ORTAMI
Öğrencilerin sıraları yarımay şeklinde yan yana
dizilir. Öğretmen masası öğrencilerin öğretmeni rahatça görebileceği konumda
çapraz şekilde konumlandırılır. Sınıfta ders esnasında dikkat dağıtabilecek
uyaranlar kaldırılır. Öğretim materyalleri öğretmen tarafından sırası
geldiğinde kullanılmak üzere öğretmen masasına koyulur.
ÖĞRETİME HAZIRLIK SÜRECİ
Öğretmen sınıfa girer ve öğrencilerle selamlaşır. Sınıf
ortamını düzenledikten sonra,
öğrencilerin dikkatini günün konusu olan misafirlik kurallarına yöneltmek için
“ Dün komşumuzun evine misafirliğe gittik. Misafirlikte bizi çok iyi
karşıladılar. Misafirlikten ayrılırken bizi hoşgörüyle uğurladılar.” der.
Sonrasında öğrencilere “ Sizleri misafirlikte nasıl karşılıyorlar? ” sorusu
yöneltilir. Öğrencilerin cevapları dinlenir. Öğrencilere “ İşte bugün sizlerle
misafirliğe gittiğimizde veya evimize misafir geldiğinde uymamız gereken
kuralları öğreneceğiz. “ der.
Öğretmen
ders esnasında uyulması gereken kuralları hatırlatmak maksadıyla öğrencilere “
Ders boyunca beni sessizce dinlemenizi istiyorum. Konuşmadan önce parmak
kaldırarak benden izin alın.” der.
Öğretmen
nesne kartlarını incelemeleri için öğrencilere dağıtır. Öğrenciler nesne
kartlarını inceledikten sonra öğretmen nesne kartlarını toplar.
ÖĞRETİM
SÜRECİ
Öğretmen misafirlere “
Hoş geldin, Merhaba” demeyi gösteren resimden oluşan nesne kartını alır ve
“Çocuklar şimdi beni dikkatlice izleyin” der. Nesne kartını öğrencilere
yaklaştırarak “ Bakın gelen misafirlere
“ Hoş geldin, Merhaba” demeliyiz bu bir misafirlik kuralıdır” der ve çeker,
daha sonra misafirlikte vazoyu düşüren insanı simgeleyen resimden oluşan nesne
kartını öğrencilere yaklaştırarak “Bu misafirlik kuralı değil” der. Öğretmen
bunu birkaç kez tekrar eder.
Öğretmen öğrencilere “Kim
misafirlik kuralını göstermek istiyor” der ve parmak kaldıran öğrencilerden
birinin yanına giderek misafirlere “ Hoş geldin, Merhaba” demeyi gösteren
resimden oluşan nesne kartını ve vazoyu düşüren insanı simgeleyen resimden
oluşan nesne kartını öğrencinin önüne
koyar. Öğrenciye “Hadi bakalım bize misafirlik kuralını göster” der. Öğrenci
misafirlik kuralını gösterirse “Aferin sana, misafirlik kuralını gösterdin.
Şimdi de misafirlik kuralı olmayanı göster” der. Öğrencinin doğru tepkisini
pekiştirir ve nesne kartlarını öğrencinin önünden alır. Bütün öğrencilerden
aynı şekilde misafirlik kuralı olan ve misafirlik kuralı olmayan nesne
kartlarını göstermelerini ister.
Öğretmen misafirlere “
Hoş geldin, Merhaba” demeyi gösteren resimden oluşan nesne kartı ile sunumunu
tamamladıktan sonra öğrencilere misafirlere
“ Hoş geldin, Merhaba” demeyi gösteren resimden oluşan nesne kartını göstererek
“Bu nedir ? “ diye sorar. Öğrencilerin doğru tepkilerini pekiştirir, doğru
tepki gelmezse öğretim tekrarlanır.
Bütün misafirlik kurallarının öğretimi
bittikten sonra, öğretmen “kim misafirlere yardım edilmesini gösteren nesne
kartını tahtaya yapıştırmak ister” diye sorar ve parmak kaldıran öğrencilerden
birini yanına çağırır ve nesne kartları arasından misafirlere yardım edilmesini
gösteren nesne kartını alıp tahtaya yapıştırmasını ister. Daha sonra “ kim misafirlikte
ikramda bulunulduğunda teşekkür etmesi gerektiğini gösteren nesne kartını tahtaya yapıştırmak
ister” diye sorar ve diğer öğrencilerden birini çağırır. Resimli nesne kartları
arasından misafirlikte ikramda bulunulduğunda teşekkür etmesi gerektiğini gösteren nesne kartını alıp tahtaya
yapıştırmasını ister. Bu şekilde bütün misafirlik kuralları tahtaya
yapıştırıldıktan sonra öğrencileri tebrik eder.
ÖĞRETİMİ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Öğretim değerlendirmesinde
ölçüt bağımlı ölçü aracı kullanılacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder