12 Ağustos 2017 Cumartesi

Örnek Doğal Öğretim Planı(DÖP)

DÖP

Öğrenci Adı:
Uygulayıcının Adı: Kağan BACAKSIZ
Öğrencinin Yaşı:   7
Yetersizlik Türü: Dil ve Konuşma Güçlüğü
Okulun Adı:
Öğretimsel Amaç: Öğrenci küçük kas becerileri ve iletişim becerileri desteklenmesi gereken bir öğrencidir. Öğrenci ince motor gerektiren becerilerinde hâlihazırda kısmi fiziksel yardımla yerine getirebilmekte iken öğrencinin küçük kas becerilerini tam bağımsız bir şekilde yerine getirmesi amaçlanmaktadır. Küçük kas becerileri desteklenirken iletişim becerileri de desteklenecektir.
Öğrencinin Performansı:
-Bağımsız bir şekilde yürüyebilir.
-Merdivenlerden bağımsız şekilde iner ve çıkar.
-Herhangi bir nesneyi elinde tutar.
-Bağımsız bir şekilde sırasında oturur.
-Bağımsız boyama yapar.
-Yönergeleri yerine getirir.
Öğretim Ortamı: Sınıf
Kullanılacak Pekiştireç: Sosyal Pekiştireç (Aferin, bravo)
Kullanılacak Pekiştirme Tarifesi: Ayrımlı Pekiştirme
Öğrencinin Adı:
TARİH:
NE?
Küçük kas becerileri

NEREDE?
-Etkinlikler arası geçişler
-Sanat Etkinliği
-Rutinler (Toplanma)

NASIL?
-Eksik bırakma
-Seçenek sunma
-Şaşırtıcı beklenmedik durumlar yaratma
NE?
İletişim becerileri
NEREDE?
-Etkinlikler arası geçişler
-Sanat Etkinliği
-Rutinler (Toplanma)

NASIL?
-Paralel Konuşma
-Sözcük bombardımanı
-Şaşırtıcı beklenmedik durumlar yaratma

     Sanat etkinliği sırasında öğrenci için önceden hazırlanmış kağıt üzerinde “Kelebek” şekli verilir. Öğretmen “Hadi seninle şeklimizi keselim” der. Daha sonra öğretmen şeklin bir kanadını keser ve bırakır. Eğer öğrenci devam etmez ise öğretmen sözel ipucu kullanarak “Şeklimizi kesmeyi tamamlamalıyız” der. Öğrenci şekli kesmeye devam eder. Kesim esnasında sözcük bombardımanı kullanılarak “Evet kesiyorsun, kesmeye devam et, kes” kelimeleri kullanılır. Öğrenci bağımsız olarak kesmekte zorlanırsa öğrenciye kısmi fiziksel yardım uygulanır ve şeklin kesilmesi sağlanır. Şekil kesimi tamamlandığında öğrenciye “Aferin çok güzel kestin” diyerek pekiştirilir. Sanat etkinliği devam ederken kestiğimiz şeklin boyanma aşamasına gelinir. Öğretmen “Hadi kestiğimiz kelebeği boyayalım” der. Öğretmen öğrenciden dolabını açıp boyalarını almasını ister. Öğrenci boyalarını getirdikten sonra öğretmen “Hangi renkle boyamak istersin?” diye sorar. Öğrenci istediği rengi aldığında öğretmen paralel konuşma yaparak “Evet şimdi kırmızı rengi aldın. Kırmızı renkle kelebeği boyuyorsun.” der. Boyama bittiğinde öğrenciye “Aferin çok güzel boyadın.” denir ve boyadığı kelebek sınıf panosuna asılır. Böylece öğrencinin küçük kas ve iletişim becerileri çevresel düzenlemeler ve stratejiler kullanılarak doğal olarak desteklenmesi sağlanacaktır.
            Ders bitiminde öğrencinin boyalarını dolabına koyması istenir. Bağımsız olarak boyalarını toplar ve dolabına yerleştirir. Eğer gerek görülürse fiziksel yardım uygulanır. Öğrencinin yaptığı işler esnasında paralel konuşma kullanılır. “Dolabı açtın, boyaları koydun, dolabını kapattın” denir.
            Sınıftan çıkarken sınıfın kapısı öğretmen tarafından kilitlenir. Öğrenci gitmek için kapıya geldiğinde kapı açılmaz. Şaşırtıcı beklenmedik durumlar yaratma kullanılır. Öğrenciye kapıyı açması için plastik kaşık verilir. Öğrencinin anahtar istemesi sağlanır. Genişletme kullanılarak “Evet kapı anahtar ile açılır” denir. Anahtar öğrenciye verilir kısmi fiziksel yardım kullanılarak kapıyı açması sağlanır. Öğrenci kapıyı açtığında uğurlanır “Güle güle” denir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Özel Eğitim - Kelime Yöntemi İle Okuma Yazma

DERS: TÜRKÇE KONU: KELİME YÖNTEMİ İLE OKUMA YAZMA SÜRE: ORTAM: Sınıf UDA: Öğrenci kurallarına uygun okur ve yazar. ÖĞRETİMSEL A...