DÖP
Öğrenci
Adı:
Uygulayıcının
Adı:
Kağan BACAKSIZ
Öğrencinin
Yaşı: 7
Yetersizlik
Türü: Dil ve Konuşma Güçlüğü
Okulun
Adı:
Öğretimsel
Amaç: Öğrenci küçük kas becerileri ve iletişim becerileri
desteklenmesi gereken bir öğrencidir. Öğrenci ince motor gerektiren
becerilerinde hâlihazırda kısmi fiziksel yardımla yerine getirebilmekte iken öğrencinin
küçük kas becerilerini tam bağımsız bir şekilde yerine getirmesi
amaçlanmaktadır. Küçük kas becerileri desteklenirken iletişim becerileri de
desteklenecektir.
Öğrencinin
Performansı:
-Bağımsız bir şekilde yürüyebilir.
-Merdivenlerden bağımsız şekilde iner ve çıkar.
-Herhangi bir nesneyi elinde tutar.
-Bağımsız bir şekilde sırasında oturur.
-Bağımsız boyama yapar.
-Yönergeleri yerine getirir.
Öğretim
Ortamı: Sınıf
Kullanılacak
Pekiştireç: Sosyal Pekiştireç (Aferin, bravo)
Kullanılacak
Pekiştirme Tarifesi: Ayrımlı Pekiştirme
Öğrencinin Adı:
|
TARİH:
|
|
NE?
Küçük kas becerileri
|
NEREDE?
-Etkinlikler arası geçişler
-Sanat Etkinliği
-Rutinler (Toplanma)
|
NASIL?
-Eksik bırakma
-Seçenek sunma
-Şaşırtıcı beklenmedik durumlar yaratma
|
NE?
İletişim becerileri
|
NEREDE?
-Etkinlikler arası geçişler
-Sanat Etkinliği
-Rutinler (Toplanma)
|
NASIL?
-Paralel Konuşma
-Sözcük bombardımanı
-Şaşırtıcı beklenmedik durumlar yaratma
|
Sanat
etkinliği sırasında öğrenci için önceden hazırlanmış kağıt üzerinde “Kelebek”
şekli verilir. Öğretmen “Hadi seninle şeklimizi keselim” der. Daha sonra öğretmen
şeklin bir kanadını keser ve bırakır. Eğer öğrenci devam etmez ise öğretmen
sözel ipucu kullanarak “Şeklimizi kesmeyi tamamlamalıyız” der. Öğrenci şekli
kesmeye devam eder. Kesim esnasında sözcük bombardımanı kullanılarak “Evet
kesiyorsun, kesmeye devam et, kes” kelimeleri kullanılır. Öğrenci bağımsız
olarak kesmekte zorlanırsa öğrenciye kısmi fiziksel yardım uygulanır ve şeklin
kesilmesi sağlanır. Şekil kesimi tamamlandığında öğrenciye “Aferin çok güzel
kestin” diyerek pekiştirilir. Sanat etkinliği devam ederken kestiğimiz şeklin
boyanma aşamasına gelinir. Öğretmen “Hadi kestiğimiz kelebeği boyayalım” der. Öğretmen
öğrenciden dolabını açıp boyalarını almasını ister. Öğrenci boyalarını
getirdikten sonra öğretmen “Hangi renkle boyamak istersin?” diye sorar. Öğrenci
istediği rengi aldığında öğretmen paralel konuşma yaparak “Evet şimdi kırmızı
rengi aldın. Kırmızı renkle kelebeği boyuyorsun.” der. Boyama bittiğinde
öğrenciye “Aferin çok güzel boyadın.” denir ve boyadığı kelebek sınıf panosuna
asılır. Böylece öğrencinin küçük kas ve iletişim becerileri çevresel
düzenlemeler ve stratejiler kullanılarak doğal olarak desteklenmesi
sağlanacaktır.
Ders
bitiminde öğrencinin boyalarını dolabına koyması istenir. Bağımsız olarak
boyalarını toplar ve dolabına yerleştirir. Eğer gerek görülürse fiziksel yardım
uygulanır. Öğrencinin yaptığı işler esnasında paralel konuşma kullanılır.
“Dolabı açtın, boyaları koydun, dolabını kapattın” denir.
Sınıftan
çıkarken sınıfın kapısı öğretmen tarafından kilitlenir. Öğrenci gitmek için
kapıya geldiğinde kapı açılmaz. Şaşırtıcı beklenmedik durumlar yaratma
kullanılır. Öğrenciye kapıyı açması için plastik kaşık verilir. Öğrencinin
anahtar istemesi sağlanır. Genişletme kullanılarak “Evet kapı anahtar ile
açılır” denir. Anahtar öğrenciye verilir kısmi fiziksel yardım kullanılarak
kapıyı açması sağlanır. Öğrenci kapıyı açtığında uğurlanır “Güle güle” denir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder